dissabte, 10 de gener del 2009

23/Des/08

Gokyo(4790m)-Gokyo Ri(5600m)-Gokyo(4790m)
Ens llevem amb el cel enteranyinat (s'està convertint en una cosa freqüent aquests últims dies) però com que fa sol decidim pujar al Gokyo Ri. Durant la pujada hi ha unes boniques vistes dels 3 llacs de Gokyo i del glaciar Ngozumba. I un cop a dalt podem delectar-nos observant 4 pics de mes de 8000m(Cho Oyu(8202m), Everest(8848m), Lhotse(8511m) i Makalu(8481m)), i uns quants pics de mes de 7000m(Jasemba(7360m), Chamar(7287m), Chakung(7029m), Pumori(7861m), Nupse(7861m), Baruntse(?)(7152m),...) entre una infinitat d'altres pics (la majoria superen els 6000m). Estem al cim del 1r pollegó del Gokyo Ri(5350m) però davant nostre n'hi ha un altre que es més alt i en Genís i jo ens animem a anar-hi mentre la Núria ens espera aquí. Allà a prop hi ha una parella i el noi al veure que marxem ens demana si pot venir amb nosaltres. Li diem que sí dubtant una mica però al cap de poca estona ja veiem que s'apanya be. A més es molt bon noi, ens explica que son de la República Checa i que es diuen Pavel i Verònica. Seguim tots 3 l'afilada aresta de roca i desgrimpem una canal vertical plena de roca inestable. Un cop allà flanquejem per una vessant força inclinada on no hi ha roc que no es mogui i arribem al coll. Des d'aquí continuem, grimpant per l'aresta, fins a arribar al cim del 2n pollegó(5600m). Des d'aquest punt la panoràmica es encara millor i podem veure la difícil vessant nepalesa del Cho Oyu en la seva totalitat. Ho celebrem i fem unes fotos. Tot seguit desfem el camí, desgrimpant pel mateix itinerari que hem seguit pujant, fins a arribar al 1r pollegó on retrobem la Núria i la Verònica. Al cap d'una estona baixem cap a Gokyo on mengem un bon àpat i fem petar la xerrada.