dilluns, 9 de novembre del 2009

26/Juliol/09 (Diumenge) (St.Quim)

Durant la nit tinc mal de cap. Al mati em sento cansat però no estic pitjor que durant la nit. En Pep surt tot sol, a les 3 de la nit cap al cim. Li desitjo molta sort i em quedo descansant a la tenda fins a ñes 6 del mati. Llavors preparo la maleta per a baixar. Ens hem d'endur molt material i agafo tot lo que puc(incluida una tenda North Face que algu ha abandonat al C3). Vaig molt carregat però em sap greu deixar coses ja que en Pep segur que tornarà molt cansat. La baixada és molt dura i en algun punt perillosa però vaig apoc apoc i amb molt de compte. Paro al C2 a menjar i veure. Desmonto la meva tenda Vaude i me la carrego juntament amb alguna cosa més. Llavors continuu baixant fins al glaciar on m'esperen en Carles, la Meritxell i en Barraca. Durant l'ùltima part de la baixada la neu està molt tova i m'enfonso constantment fins a la cintura, al final he de lligar la maleta amb un cordino i deixar-la baixar relliscant per la pendent. En Pep arriva a l'avantcim del Broad Peak (8032m) a les 3:30h (tarda). Que valent!!! Que maca ha de ser la vista desde aquest punt privilegiat, veient el K2 a un cantó, els Gasherbrum i el cim principal a l'altre, Xina a una banda i Pakistan a l'altre! Enhorabona!!! Jo arrivo al glaciar a les 6 de la tarda. Em porten veguda i m'agafen la pesada motxilla. Al cap d'una estona més arrivem al CB. En Pep arriva a la tenda del C3 a quarts de 10 de la nit i molt cansat. El dia ha sigut esplèndit, no ha fet vent ni gaire fred.