dimecres, 10 de desembre del 2008

07/des/08

Pachermo(6187m) (pujar 3h, baixar 1h) BC-Pachermo(6187m)-BC-Thengpo(4300m) (11h)
Ens llevem quan encara es fosc, prenem una mica de te i mengem unes galetes. Ens equipem i sortim de la tenda quan la primera claror del dia despunta per l'horitzo. Comencem a caminar per la poc inclinada rampa de neu gelada fins al coll i continuem fins al peu del primer ressalt, que te una llargada d'uns 100m. i una inclinacio d'uns 45 graus. Aqui parem un moment per descansar i per caviar els pals pels piolets. Decidim que per ara no utilitzarem les cordes ja que no hi ha esquerdes i la pendent no es molt pronunciada. Pugem el primer ressalt fins a un petit pla inclinat i llavors el segon i el tercer, que en algun punt son una mica mes inclinats (50-60 graus), fins arribar a l'aresta. Primer es mes abiat ample, pero a mesura que t'apropes al cim es va fent mes afilada i la sensacio de pati s'accentua. Un cop superat aquest tram arrivem al cim(6187m), 3 hores despres de sortir del CB. Quina alegria!! Es un mirador exepcional. Pots veure quasi tots els pics del Rolwaling i els 2 glaciars que hem atravessat uns 1000 metres per sota dels peus. I a l'altre banda els gegants Everest, Lhotse, Nupse i Makalu entre molts altes pics. Ens estem una llarga estona al cim intentant que aquells moments quedin molt ben gravats al nostre cap. Mengem unes xocolatines i vevem una mica d'aigua i iniciem el descens. Despres de travessar l'aresta, desgrimpem els 3 ressalts i en nomes 1 hora arribem al CB. Alla ho celebrem tots plegats. Mengem i vevem algu , plaguem els trastos i iniciem la baixada cap a la vall del Khumbu. Primer el cami flanqueja seguint un repisa i sota una gran vessant descomposta. Llavors a la dreta apareix una canal mig gelada que baixa fins a les tarteres que hi ha a la base de la vessant. Des d'aqui creuem el glaciar, el cami esta marcat amb fites. Despres baixem la morrena fins a un bonic cami que porta al petit poble de Thengpo(4350m). No estem gaire segurs de que hi hagi cap lodge obert pero estem molt cansats (en Genis i jo portem 11 hores caminant) pertant anem mirant totes les cases del poble fines que en trobem una d'oberta, pero no hi ha ningu a dins. Ens esperem fins que arriben els portejadors i al cap de poc apareixen dos dones que tornen de buscar merda de yak pels voltants del poble(es l'unic combustible que hi ha en la majoria dels pobles d'alta muntanya). Una d'elles es la propietaria de la casa que hem trobat oberta i ens ofereix per menjar i dormir a casa seu. Quin descans pensar que podem sopar un bon Dhal Bhat i no hem de dormir a la tenda. La casa es petita i esta plena de fum pero ens hi sentim com en un hotel de 5 estrelles despres d'aquest llarg dia d'activitat. Ens atipem de valent i al cap d'una estona anem a dormir.