dimecres, 10 de desembre del 2008

22/nov/08

Pic de 5500m (a la dreta del Yalung La) (pujar 4h., baixar 2h)
Ens llevem de bona mati, creuem els dos rierols gelats que travessen el plato i comensem a pujar cap a l'aresta que separa el plato amb el glacial del Yalung. Quan arrivem al punt mes alt apareix el Yalung La, forsa aprop nostre (sembla). Baixem per a l'altre vessant per anar a parar a una zona caotica de rocs, a l'esquerra hi ha un gran llac gelat i a la dreta una amenassadora penden amb grans pedres apunt de caure, aixi que caminem sense parar gaire fins a trobar una rampa de neu gelada que dona acces al coll. Alla ens equipem amb grampons i piolets i pugem els 200 o 300m de desnivell que ens en separen, a la part baixa amb una inclinacio d'uns 30graus, a la part mitja uns 50graus, i a la part alta la pendent es fa plana. Arrivem al coll, a uns 5400m d'alsada, on descansem i mengem algu. Llavors ens dirigim a la dreta del coll, on hi ha un pic que pensem que es el Yalung Ri(mes endavant descobrim que no ho es). Deixem el grampons ja que veiem que no hi ha mes gel ni neu fins al cim i continuem amunt, primer caminant sobre roca, pero a mesura que ens acostem al cim la pendent es fa dreta i les roques son mes inestables, aixi que grimpant amb precaucio arrivem al cim d'aquest pic sense nom, a 5500m d'alsada. Molt contents per haver fet cim pengem unes banderetes (d'om mane padme um) i fem unes fotos i iniciem la baixada, tambe amb precaucio, fins arrivar altre cop al coll. Alla descansem una estona, mengem algu i deixem part del mateial(8 flautes, 4 cargols de gel, cintes expres, boudriers) pel dia que anem a pujar al Ramdung. Ens equipem amb els grampons i piolets i baixem la rampa de neu fins a la seva base on els amaguem sota uns rocs. Llavors desfem el cami fins a la tenda. En total unes 4 hores de pujar i 2 de baixar. La Nuria ens espera amb el sopar fet i celebrem tots junts el cim, aprofitant els ultims raig de llum.